Fejlmeddelelse

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor i require_once() (linje 3157 af /customers/5/a/1/fluid-film.dk/httpd.www/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor i require_once() (linje 113 af /customers/5/a/1/fluid-film.dk/httpd.www/sites/all/modules/ctools/ctools.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls i menu_set_active_trail() (linje 2394 af /customers/5/a/1/fluid-film.dk/httpd.www/includes/menu.inc).

Perma Film

PERMA FILM er en meget velfungerende undervognsbeskyttelse, som trænger ind i evt. tilstedeværende rust og indkapsler denne.

Det kræver erfaring at kunne vurdere, hvornår det er det rigtige tidspunkt til en justering af rustbehandlingen eller fornyet korrosionsbeskyttelse fra bunden og hvilket korrosionsbeskyttelsesprodukt der vil være den optimale løsning. Antallet af grundtyper indenfor korrosionsbeskyttelsesprodukter er i dag stadig til at overskue. De fleste produkter er udviklet på bitumen eller polyvinylchlorid basis og grundere baseret på chloreret gummi med korrosionshæmmende pigmenter. Disse beskyttelses produkter har desværre en meget ringe indtrængnings egenskab, som efter en kort udtørrings periode helt mister deres funktion.

PERMA FILM er et velkendt korrosionsbeskyttelses produkt fra skibsindustrien, der benyttes til reparationer af korrosionsbeskyttelsen på havvandsholdige ballasttanke. Ved reparationer vil overflader typisk ikke være optimalt forberedt og der kræves derfor specielt formulerede belægningsmaterialer, for at udligne denne mangel, dvs. for at kunne indkapsle tilbagesiddende rust og ruststimulatorer så tæt som muligt.

PERMA FILM opfylder disse betingelser takket være følgende parametre:
- det indeholder stærkt befugtende bindemidler med meget gode indtrængnings egenskaber, som derudover har en lang tørre tid.
Rusten bliver således gennemtrængt og indkapslet.
- de som overlappende flager formede pigmenter og fyldstoffer, sammenholdt med den fede konsistens, som udfolder sig ved et sprøjt af produktet, danner en stærk barriere mod enhver form for korrosion under eller over vand.
- basisk virkende aktivpigmenter sætter tilbageværende ruststimulatorer ude af spil.

Vigtigste anvendelses områder:
- Undervognsbeskyttelse på køretøjets underside, hjulkasser og akseldelene – specielt i sprøjteområdet!
Undersøgelser både i laboratorie som i praksis har vist, at produktet udmærker sig gennem en stor grad af limning mellem det eksisterende lag af kultjærebeg eller bitumen og andre beskyttelses materialer, der er blevet benyttet til undervognbeskyttelsen.
PERMA FILM kan således uden problemer kombineres med andre korrosionsbeskyttelses produkter, som f.eks. Presto Steinschlagschutz (gummi basis), Presto Unterbodenschutz (bitumen basis) Presto Unterbodenschutz (voks basis).

Desuden er det muligt at kombinere PERMA FILM med de tyndtflydende FLUID FILM – belægninger. F.eks. kan Fluid Film Liquid A’s krybestyrke kombineres med PERMA FILM’s modstandsdygtighed til at skabe et godt resultat på gamle undervognsbeskyttelsesbelægninger.

Undervognen forberedes generelt med lavtryksvandstråler, dvs. et tryk på mellem 100-150 bar. Det er fordelagtigt at benytte meget varmt vand. PERMA FILM kan påføres på let fugtige overflader.
Vi tilbyder PERMA FILM i farverne ’transparent’, ’sort’ og ’aluminium’.
PERMA FILM transparent påført som gennemsigtig belægning, har den samme gode rustbeskyttelses egenskab som PERMA FILM, sort – og adskiller sig kun i farven.
Vi anbefaler PERMA FILM til flader, hvor den oprindelige belægning endnu er begrænset rustent. Ved flader med mere rust anbefaler vi benyttelsen af Fluid Film Liquid A eller Fluid Film NAS som det første skridt, hvilket efter en eksponeringstid på ca. 24 timer tørres af igen med en klud.

Forarbejdning:
Som forbehandling af overfladen bør løst siddende dele fjernes, hvorefter rustne områder forbehandles med et tyndt lag Fluid Film Liquid A eller Fluid Film AS-R. Forbehandlingen med Fluid Film på særdeles udsatte områder som folder og overlapninger sørger for en optimal beskyttelse. Ligeledes vil restfugtighed i disse områder blive minimeret. Det er vigtigt at være opmærksom på, at et for tykt lag Fluid Film forhindrer den ønskede hærdning af produktet. Derfor bør overskydende materiale, som f.eks. dråber, tørres af inden påførelse af PERMA FILM. Påførelsen af PERMA FILM kan foretages med pensel såvel som med trykskåls pistol. Materialet bør inden forarbejdningen opvarmes til ca. 30-35 grader C mens der røres med let hånd. Alternativt er det muligt at tilsætte op til 15 % kommercielt tilgængeligt opløsningsmiddel, som f.eks. KH Verdünnung.

Den til motorkøretøjer anbefalede påførings tykkelse på ca. 250 my kan sprøjtes i en arbejdsgang. Ved påførelse med pensel eller rulle bør 2 påførelser føre til den ønskede påførings tykkelse. Umiddelbart efter påførelsen kan køretøjet køres i tørvejr, idet luftcirkulationen mens køretøjet er i bevægelse, er med til at fremskynde tørringsprocessen. PERMA FILM belægningen opnår sin endegyldige konsistens afhængig af udluftning og temperatur efter ca. 24-96 timer. De behandlede flader bør i denne periode ikke vaskes. Efter tørreperioden dannes der en vaskbar belægning, der forbliver let fleksibel indeni. Værktøj kan efter afsluttet arbejde renses med et let opløsningsmiddel, f.eks. KH Verdünnung eller med FLUID FILM.

PERMA FILM – transparent eller sort
Det er lykkedes os, at farve det transparente PERMA FILM permanent. Således kan undervognsbeskyttelsen fremover tilpasses køretøjets farve. Hvis du ønsker undervognsbeskyttelse i dit køretøjs farve lad os høre nærmere!